چند نکته در مورد ساختن لندینگ پیج

چند نکته در مورد ساختن لندینگ پیج

یکی از ابزارهایی که کاربرد بسیاری در بازاریابی اینترنتی و سئو دارد صفحه فرود یا لندینگ پیج می باشد.شما این ابزار را در وبسایت های زیادی مثل سئورز ، بامیلو ، دیجی کالا و غیره مشاهده خواهید کرد این صفحه ها به اندازه ای اهمیت داشته که به آن صفحه هدف هم گفته می شود.

 

صفحه لندینگ پیج یا فرود

صفحه لندینگ پیج یا فرود به صفحه ای از سایت می گویند که نقطه فرود یک بازدید کننده می باشد و صفحاتی هستند که دروازه ورود بازدید کننده هستند  یکی از روش هایی که شما می توانید صفحه ها فرود را ببینید استفاده کردن از بنر تبلیغاتی می باشد سایت ها معمولا بنرهای تبلیغاتی را در سایت هایشان پخش کرده تا قادر به ساختن نقطه فرود باشند.یک روش دیگر در میان وبسایت های ایرانی برای بالا بردن بازدید استفاده از تلگرام است که توسط کانال های تلگرام به صفحه های طراحی شده خواهند رفت.

 

اهداف صفحه فرود یا لندینگ

فرود آوردن کاربر اهداف مختلفی را دنبال کرده برای مثال کسب اطلاعات از کاربران که توسط آن قادر به ارتباط برقرار کردن با آن ها باشید یا قادر هستید هدف از فروش یک محصول را در نظر گرفته و یا کلیک کردن در روی یک لینک یک صفحه فرود باشد.

به این صفحه ها صفحه های هدف هم گفته می شود که سبب افزایش فروش و بازدید خواهد شد اما این نکته به روش طراحی یک صفحه فرود هم بستگی دارد هر مقداری که طراحی کردن صفحه فرود کاربر پسنده بوده سبب افزایش فروش و بازدید خواهد شد.

 

تفاوت طراحی لندینگ پیج با طراحی سایت

در کل طراحی کردن سایت و ظاهر آن با صفحه های لندینگ پیج فرق می کند این صفحات به صورت جدایی طراحی شده و خارج از چارچوب کلی سایت می باشد.

به همین خاطر طرح کلی سایت در آن ها لحاظ نخواهد شد برای ساخت و طراحی سایت به این نکته توجه کنید که مخاطب شما را دنبال نکرده بلکه پیام های ما جذاب شدن صفحه فرود و نیازهای خود را حس خواهد کرد و بعد از آن ما را دنبال می کند.

زمانی که بنر تبلیغات شما در سایت قرار گیرد و بازدید کننده روی آن کلیک کند آن بازدید کننده بدون جستجو در گوگل به صفحه مورد نظرتان وارد خواهد شد به همین خاطر به این صفحات صفحه های هدف هم گفته می شود.

بازدید کننده در زمانی که برای نخستین بار به وسیله بنر به سایت وارد شده دید زیادی به صفحه و سایتتان ندارد و امکان دارد یک نکته ضعفی این صفحات به شمار برود بنابراین شما باید برای ساختن صفحه فرود دقت داشته باشید تا طراحی آن به خوبی انجام شود و توسط جلوه دادن مناسب به اهداف خودتان برسید.

 

به طور کلی اگر بازدیدکننده از طراحی و ساخت صفحه لندینگ خوشش بیاید بیشتر می خواهد تا اطلاعات آن صفحه را بخواند و جاهای مختلف سایت را مشاهده کند شما می توانید صفحه لندینگ را در هرجایی از سایت خود قرار دهید عده ای صفحه اصلی را به عنوان لندینگ قرار می دهند و عده ای دیگر یک صفحه خاصی را مورد توجه قرار خواهند داد.

 

لندینگ پیج های متداول

لندینگ پیج های متداول به صفحاتی گفته می شود که در تبلیغ های گوگل ادوردز و کمپین های تبلیغاتی هستند شما هر مطلب یا پستی را که در روی سایت خود قرار می دهید لندینگ پیج محسوب نمی شود چون امکان دارد چند هدف را آن صفحه ها دنبال نمایند.یکی از مزایای طراحی کردن این صفحه در مقایسه با طراحی سایت هزینه های پایین آن می باشد.

لندینگ پیج در گوگل آنالیتیکس تعاریف دیگری داشته و هر صفحه ای از سایت می گویند که کاربر از آن به سایت ما وارد خواهد شد حالا امکان دارد که آن صفحه اهمیت کمی برایمان داشته باشد.

 

دکمه فراخوان در طراحی کردن صفحات فرود

دکمه فراخوان در طراحی کردن صفحات فرود دارای اهمیت بالایی می باشد و یکی از اهداف صفحه های فرود کلیک خوردن این دکمه می باشد بنابراین باید در روش چیدن و طراحی آن دقت لازم را انجام دهید شما در درجه اول باید کلیک خوردن دکمه CTA  را باید مورد توجه قرار بدهید یعنی بالا بودن کیفیت محتوا ، روش چیدن المان ها و ظاهر صفحه در صفحات فرود سبب بالا بردن کلیک CTA  خواهد شد.

در طراحی کردن صفحه فرو سعی کنید که لینک خارجی را درون آن قرار ندهید چون امکان دارد بازدید کننده از صفحه اصلی دور شود و به سایتی که لینک قرار داشته برود.

صفحه فروید تنها برای دریافت کردن اطلاعات یک طرفه از کاربران نبود و یک نوع تبادل اطلاعات به شمار می رود و اگر شما تنها قصد داشته باشید که تنها اطلاعات را دریافت نمایید و چیز باارزشی را برای کاربر فراهم نکنید آن ها هم در مورد شما همین نظر را خواهند داشت.

برای تشویق کردن بازدید کننده روش های مختلفی وجود داشته مثل دادن کد تخفیف به کاربر و امتیاز با ارزش به آن ها که تنها مخصوص خودشان می باشد.علاوه بر این در زمان ساختن لندینگ پیچ امکانی فراهم سازید تا بازدید کننده ترسی از درج کردن اطلاعات نداشته باشد و امنیت کاربر افزایش یابد تا برای اطلاعات دادن بیشتر ترغیب شود.

در لندینگ پیج می توانید اهداف مختلفی را دنبال کنید مثل ثبت نام کردن در وبینار ، استفاده و خرید یک کالا ، دانلود کردن کتاب و غیره و براساس این اهداف باید لندینگ پیج را طراحی کنید.

یکی روش هایی که می توانید نرخ تبدیل را صفحه های فرود افزایش بدهید کاهش دادن مراحل ثبت نام در صفحه ها است چون هر مقداری که مرحله های ثبت نام زیاد شوند کاربر میل کمتری برای پر کردن اطلاعات دارد بنابراین برای طراحی کردن صفحه فرود روشی را فراهم کنید تا کاربر با کلیک قادر باشد در آن ثبت نام کرده و تجربه کاربر را بهبود بدهد

.

سعی کنید از محتوای کپی شده از سایت های دیگر برای لندینگ استفاده نکنید یکی از روش های استفاده از متن های کپی استفاده کردن از آن ها در فیلم و عکس ها می باشد.

سعی کنید در این صفحاتت اطلاعاتی را به صورت مجانی در اختیار بازدید کنننده قرار دهید ارائه کردن یک چیز با اهمیت به صورت مجانی برای کاربر خوشایند است انجام دادن این کار مخصوصا در یک صفحه فرود انگیز کاربر را افزایش خواهد داد.

سعی کنید از رقم اعداد استفاده نمایید ارائه کردن عدد و رفم یک روش عالی برای جلب توجه کاربر است پس افزودن یک آماز جالب در صفحه هدف برای تجارت شما اهمیت زیادی دارد.

سعی کنید که از فیلم استفاده کنید استفاده کردن از فیلم یک ابزار خوبی برای جذب بازدید کننده و ترغیب به کلیک در روی محتوا به شمار می رود زمان این فیلم یک عامل تعیین کننده به شمار می رود استفاده از فیلم در لندینگ پیج یک دید خوبی و کلی به کاربر خواهد داد این روش در روی نرخ تبدیل کردن کاربر به مشتری تاثیر زیادی دارد و از سوی دیگر توسط این فیلم انتقال دادن داده به آسانی صورت خواهد گرفت.

یک روش موثر دیگر استفاده از پرسش و پاسخ می باشد تشخیص دادن نیت کاربر برای وارد شدن به صفحه های فرود عامل اساسی می باشد شما وقتی که متوجه می شوید چه چیزی کاربر را به طرف صفحه هدف برده قادر هستید سوالات کاربر را جواب بدهید.

در صفحات فرود به رنگ ها توجه داشته باشید رنگ ها یک معیار اصلی برای منتقل کردن پیام می باشد و تاثیر زیادی در موفقیت آن صفحه خواهد داشت.

احساسات مشتری را تحریک نمایید تحریک کردن احساسات مشتری یکی از ابزارهای پرقدرتی بوده که قادر هستید توسط آن تاثیر برند خود را افزایش بدهید.

اضافه کردن لوگو و نشان همکاری در صفحه های فرود یک روش فوق العاده برای نشان دادن متقاضیان کسب و کار می باشد خیلی از سایت های از این روش برای پوشش های خبری برند استفاده می نمایند.

نظر کاربر و توصیه ها مورد توجه کاربر قرار خواهد گرفت و بازاریابی دهان به دهان از تاثیر بالایی برخوردار است مخصوصا اگر خیلی از کاربران تجربه خرید اینترنتی را در سایت بازگو نمایند پس اگر این امتیاز را دارید از آن در صفحه هدف استفاده کنید.

شما در سایت های وردپرسی هم قادر هستید به آسانی لندینگ پیج را طراحی کنید در این سیستم تعداد زیادی از پلاگین ها هستند که نیازهای شما را رفع خواهند کرد.

یگی از افزونه های عالی MY MAIL  می باشد این افزونه جزو پرطرفدارترین افزونه های بازاریابی ایمیلی می باشد که قابلیت ساختن لندینگ پیج را برای کاربر فراهم خواهد کرد علاوه بر این شرایطی را فراهم کرده تا مدیر بتواند ایمیل های ارسالی را به صورت مستقیم و بدون اسپم برای کاربر ارسال نماید علاوه بر این شما می توانید لندینگ پیج ها را هم با افزونه های مجانی انجام بدهید ئ خیلی از قالب ها خودشان یک صفحه فرود به شمار می روند و می توانید آن ها را ارزیابی نمایید.

بعضی از لندینگ پیج ها به گونه ای قادر به طراحی است که سبب افزایش سئو سایت شما خواهد شد توجه کنید که تجربه کاربر قادر است یک تاثیر خوبی در سئوی سایت شما داشته باشداگر صفحه ای که شما طراحی می کنید تاثیر بالایی داشته باشد سبب افزایش نرخ درگیری کاربران خواهد شد و سبب شده زمان بیشتری در سایت شما وقت بگذرانند و اگر به سایت شما لینک بدهند این کار سبب لینک سازی طبیعی برای سایت شما خواهد شد.

برای پیج های اینستاگرام و سئوی اینستاگرام نیز میتوان از صفحات لندینگ استفاده کرد.

 

منبع: سئوروز

بهترین دوره جامع آموزش سئو ۲۰۲۱ مقدماتی

روش انتخاب کلمات کلیدی سایت

لندینگ پیج ؛ چند نکته در مورد ساختن لندینگ پیج

صفحه ,های ,لندینگ ,سایت ,فرود ,یک ,لندینگ پیج ,می باشد ,صفحه فرود ,بازدید کننده ,صفحه های ,مورد ساختن لندینگ ,برای کاربر فراهم

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه لباس زنانه سایز بزرگ برند MOHER کمونه مدافع امامت درباره داماش درباره تیم قدرتمند سالیان پیش JSIXLMQ مجموعه مطالب تربیت توحیدی ترنم امروز زندگی کن حرفه و فن | خرید مصالح ساختمانی IR] Gaming] آموزش الکترونیک بهترین مرجع فایل های لایه باز